Olika designer för kepsen – stick ut!

Att designa en keps är att nå ut med ett budskap. Det är ett väldigt bra sätt att sprida information om ens företag eller att nå ut med ett personligt intresse. Just vid användning för företagssyften ger kepsar en extra stor frihet eftersom de, till skillnad från andra produkter såsom nyckelband, har stora ytor som man848x570_storelocator_flagship1 kan designa sin logga eller sitt budskap på. Dels kan man göra färgen på kepsen till den som ens företag har, så att man direkt känner igen vilket företag som den tillhör. Det är en bra första signal som skickas ut.

Att sätta själva företagsloggan på kepsen är förstås också viktigt. Man kan antingen placera den på skärmen eller på något annat synligt ställe på själva huvudbonaden. Eftersom mössans ytor det tillåter, kan det vara värt att göra loggan ordentligt synlig och man behöver inte spara på dess storlek.

Dock är det inte bara loggan och färgen som räknas. Många företag har dessutom en slogan eller ett budskap som man associerar med deras verksamhet och som de vill nå ut med till kunder och intressenter. Det vanligaste är att loggan är större än budskapet, men det går också bra att göra slogan till huvuddelen av de olika trycken på kepsen, framför allt om företagets slogan redan är känd. Ett bra tips är att skriva slogan i samma stil som används i loggan, så att folk lätt kan associera texten med företaget utan att se namnet på det.

Det behöver som sagt dock inte bara vara företag som designar en keps med budskap. Det går också bra att göra som privatperson och då kan man vara väldigt fri i sin design. Man kan leka med både färger och loggor och texter, precis så som man själv tycker att det ser bäst ut. På så sätt kan man sticka ut precis som man vill!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *